یزدفردا:بیست و سومین نشست ستاد ساماندهی امور جوانان استان یزد با حضور استاندار، معاونین و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی مرتبط با امور جوانان برگزار شد.
به گزارش " فائزه دهقان" از سازمان جوانان استان یزد؛ در ابتدای این نشست " محمد رضا فلاح زاده"بر فرهنگ سازی ازدواج آسان و آگاهانه، پرهیز از تجمل گرایی و مخارج سنگین ازدواج تاکید نمود.
استاندار یزد با اشاره به جایگاه ازدواج در شریعت مقدس اسلام گفت: مهم ترین عامل موفقیت در امر ازدواج آگاه سازی طرفین نسبت به موضوعات متعدد زناشویی می باشد.
" محمد حسین پارساییان" مدیر امور جوانان استان یزد نیز طی سخنانی فرهنگسازی در زمینه معرفی الگوهای مناسب در امر ازدواج ، بستر سازی در جهت جلب اهتمام همگانی و توجه همه جانبه مسئولان و مردم را به این امر مهم خواستار شد.
در ادامه این نشست مدیر شبکه فعالین ازدواج استان یزد به ارائه گوشه ای از فعالیت های این شبکه پرداخت و گفت: برنامه ی ازدواج جوانان در حوزه ی دولتی و غیر دولتی ، قابل پیگیری است که در حوزه ی دولتی آن با تشکیل ستاد ساماندهی امور جوانان در استان ، و کمیته ی سامان ازدواج در شهرستان ها به صورت ستادی فعالیت می کند و در حوزه ی غیر دولتی آن شبکه ی فعالین ازدواج ، آغاز به کار کرد .
" علی پارسا نیا " افزود : شبکه ی فعالین ازدواج به منظور استفاده از ظرفیت های مردمی و هم افزایی در توانایی های موجود ، نقش محوری را بر عهده دارد .
وی در ادامه ، روند تحقق شبکه" شفا "را توضیح داد و گفت : هم اکنون شفا در 5 بخش آموزش ، مشاوره ، تولیدات فرهنگی ، تشکیل خانواده و تسهیلات به صورت جدی فعالیت می کند.
مدیر شبکه فعالین ازدواج استان یزد در ادامه از برگزاری تور ماه عسل ویژه زوج های جوان خبر داد و اظهار داشت: این تور ویژه زوجهای عضو" شفا "می باشد که در هر دوره ثبت نام عتبات عالیات ، تعدادی از زوجها به این سفر اعزام خواهند شد و هزینه سفر را زوجها به صورت اقساط پرداخت خواهند نمود ، به این صورت که به هر زوج مبلغ 8 میلیون ریال وام قرض الحسنه ، برای این سفر پرداخت خواهد شد .
وی راه اندازی نخستین مرکز مشاوره تخصصی ازدواج و خانواده را از فعالیت های مهم شبکه " شفا" برشمرد و گفت: مشاوره حضوری در دو بخش گروهی و انفرادی ، مشاوره تلفنی و مشاوره مکتوب ( از طریق وب سایت شفا ) از خدمات قابل ارائه در این مرکز می باشد.
وی تشکیل نمایشگاه و فروشگاه شبکه فعالین ازدواج در محل شبکه "شفا" با هدف دسترسی آسان جوانان و زوجین جوان به منابع ازدواج را از دیگر فعالیت های این شبکه نام برد.
وی از راه اندازی مجمع خیرین ازدواج در استان یزد خبر داد و گفت: این مجمع با همکاری تعدادی از خيرین استان جهت براي كمك به امر ازدواج جوانان و برطرف شدن موانع مادی و معنوی در اين مسير ارزشمند راه اندازی خواهد شد.
گفتنی است این نشست با موضوع بررسی عملکرد شبکه فعالین ازدواج استان یزد و در محل این شبکه برگزار شد.
یزدفردا
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا